Uniek! Maar liefst 5 jaar fabrieksgarantie op al je inbouwapparatuur

Fijn dat je overweegt één of meerdere apparaten van ons aan te schaffen. Of misschien heb je je keuze inmiddels op onze apparaten laten vallen? Dan is het prettig om te weten dat ook onze service en garantie goed geregeld zijn.

Wij besteden uiterste zorg en aandacht aan het produceren, testen en perfect functioneren van onze apparatuur. Desondanks kan er wel eens een storing in een apparaat ontstaan. Soms is deze storing makkelijk zelf te verhelpen, maar wanneer dat niet mogelijk is zal het euvel door een van onze gekwalificeerde monteurs verholpen worden.

Uniek: 5 jaar garantie!

ETNA geeft 5 jaar garantie op alle inbouwapparatuur. Standaard ontvang je de wettelijke garantie van twee jaar op al je apparatuur. Dit betekent dat je binnen deze periode volledige fabrieksgarantie geniet, inclusief de voorrijkosten, arbeidsloon en onderdelen.

Hiernaast geeft ETNA ook voor het derde tot en met het vijfde jaar na aankoopdatum garantie op de onderdelen en arbeidsloon. Het enige wat we berekenen zijn de voorrijkosten.

Hierbij geldt wel een uitzondering voor verlichting, toebehoren en accessoires. Hierop is geen aanvullende garantie van toepassing en heb je standaard en zonder registratie de wettelijke fabrieksgarantie van twee jaar.

Gedurende de verlengde garantieperiode van 5 jaar betaal je uitsluitend de voorrijkosten. De kosten van materiaal, onderdelen en arbeidsloon zijn voor onze rekening.

Je ontvangt onze verlengde garantieperiode geheel gratis. Het enige wat je hiervoor moet doen is jouw apparatuur binnen 30 dagen na aankoop registreren.

Voordelen

  • Wij weten welke apparatuur je in huis hebt staan. Heb je een storing in een keukenapparaat, dan hoef je niet eerst op zoek naar het type- en serienummer. Dat scheelt je tijd en ergernis.
  • Na het tweede garantiejaar betaal je uitsluitend de voorrijkosten. Wij nemen zoals gezegd de kosten van materiaal, onderdelen en arbeidsloon voor onze rekening. Hiermee kun je tientallen tot wel honderden euro’s besparen!
  • Als een apparaat na afloop van de wettelijke garantieperiode niet te repareren is, doen wij je een omruilvoorstel op basis van het aantal gebruiksjaren. Dit betekent dat wij je een gelijkwaardig apparaat met een aantrekkelijke korting aanbieden, afhankelijk van het aantal jaren dat het toestel in jouw bezit is.
  • Op onderdelen/componenten die worden vervangen, ontvang je standaard een jaar garantie.

Wat valt wel, en wat valt niet onder de garantie?

De garantie dekt gebreken die het gevolg zijn van constructie- of materiaalfouten. Voor uitzonderingen op deze regel verwijzen wij je naar onze algemene service- en garantievoorwaarden.

Hoe en waar registreer ik mijn keukenapparatuur?

Registreer jouw apparatuur simpel en binnen enkele minuten. Volg nu de instructies voor het registreren van jouw apparatuur. Houd hiervoor het typenummer bij de hand. Het type- en serienummer vind je terug op het typeplaatje op het apparaat zelf. Het typenummer is het modelnummer, aangevuld met wat achter de / staat bij het 6-cijferig artikelnummer.

En als er dan wat is…

We hopen natuurlijk dat je jarenlang probleemloos gebruik maakt van onze apparatuur. Maar mocht zich onverhoopt een storing voordoen dan kun je snel en makkelijk een monteursbezoek inplannen. Zo kun je – indien onze medewerkers hiervoor beschikbaar zijn – jouw probleem in een live chat voorleggen en indien nodig een monteur inplannen.

Hiervoor kun je ook een formulier invullen. Je krijgt dan een bevestigingsmail en vervolgens wordt je gebeld door een medewerker van onze serviceafdeling. Deze bespreekt de details van de storing met je zodat de monteur met de juiste materialen op pad gaat.

Aangenaam, ik ben de servicemonteur

Onze servicemonteurs zijn herkenbaar aan hun service-auto, bedrijfskleding en kunnen zich indien gewenst altijd legitimeren. Na afloop van het bezoek van onze monteur kun je een uitnodiging verwachten voor deelname aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Met de uitslag van deze enquête en jouw suggesties proberen wij ons serviceniveau nog verder te perfectioneren. Soms vraagt de monteur of hij foto’s mag maken van jouw apparatuur. Ook deze foto’s worden gebruikt om onze service en ook onze producten nóg verder te verbeteren.

Het kan in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat een storing niet één keer te verhelpen is. Er wordt dan – samen met jou – een herhaalbezoek ingepland.

Tot slot

Wij respecteren jouw privacy. Al jouw gegevens worden door ons strikt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend bewaard in verband met de uitgevoerde servicewerkzaamheden. Alleen indien je ons daartoe uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven zullen wij jouw gegevens gebruiken voor bijvoorbeeld het toezenden van informatie over nieuwe producten of aanbiedingen.

Heb je naar aanleiding van jouw behandeling klachten of opmerkingen? Neem in dat geval contact op met onze serviceafdeling.

* Keukenkranen die zijn aangeschaft als 5e apparaat vallen wel onder de aanvullende garantie van 5 jaar.